Adıyaman
+19°C

Yük.: +20°

Düş.: +10°

Cu, 27.05.2016

Tescil ve Üyelik İşlemleri

1. Firmamızın/Şirketimizin MERSİS nosunu nereden ve nasıl temin edebilirim?

Öncelikle Ticaret Sicil Müdürlüğümüzden almış olduğunuz bazı evraklar üzerinde bulunmaktadır. Bu evraklar kontrol edildiğinde görülecektir. Ayrıca;

MERSİS'e kaydedilen tüm gerçek ve tüzel kişiler için 16 haneli MERSİS numarası üretilmektedir. Numaralandırma sisteminde gerçek kişiler için T.C. kimlik numarası, tüzel kişiler için ise vergi numarası esas alınmaktadır. Sistemde T.C. kimlik numarası bilgisi bulunan gerçek kişilere ait ticari işletmeler ile vergi numarası bilgisi bulunan ticaret şirketleri için 16 haneli MERSİS numarası üretimi gerçekleştirilmektedir. Bu kapsamda üretilen MERSİS numarasına, Sisteme giriş sağlandıktan sonra sırasıyla "MERSİS" ve "Şirket Sorgulama" adımlarının izlenmesi, açılan ekranda ilgili alanların doldurularak arama yapılmasıyla ulaşılabilmektedir. T.C. kimlik numarası veya vergi numarası konusunda eksiklik bulunan kayıtlar için ise ilgili alanların tamamlanmasını müteakip MERSİS numarası üretimi sağlanmaktadır. Henüz MERSİS numarası üretilmemiş kayıtlar için ilgililerce; unvan, ticaret sicili numarası, gerçek kişiler için T.C. kimlik numarası, tüzel kişiler için ise vergi numarası ve vergi levhası ile bağlı bulunulan ticaret sicili müdürlüğüne ya da yukarıda sayılan bilgilere ek olarak bağlı bulunulan ticaret sicili müdürlüğü bilgisi de eklenerek mersis@gtb.gov.tr adresine elektronik posta yoluyla başvurulması gerekmektedir.

 

2. Mersis'ten hisse devri, temsilci ataması.. vs. başvurusu yapıyorum. Giriş yaparken hangi başlıkları kullanarak işlemimi tamamlayabilirim?

Mersis.gumrukticaret.gov.tr adresinde ana sayfada YARDIM MASASI, YARDIM DÖKÜMANLARI tıklanır. Yapılan işleme göre başlık seçilir. Adımlar takip edilir. Başvuru tamamlanır.

 

3 - Yeni bir şirket kurmak istiyoruz. Hazırlamış olduğumuz sözleşmemizde bir hata veya eksiklik olup olmadığını tescil işlemlerinden önce kontrol ettirmek istiyoruz. Bu konuda hizmet veriyor musunuz? Yeni kuruluşlarda öncelikle sözleşme Mersis üzerinden Müdürlüğümüze gönderilmektedir. Mersis' ten incelenmektedir. Sözleşmede bir eksiklik bulunmaması halinde sözleşmenin kanuni şartları taşıdığı bildirilmekte ve talep numarası ile notere gidilerek sözleşme onaylatılmaktadır. Sözleşmede hata ve eksiklik bulunması halinde ise; Mersis sistemi üzerinden "Red" verilerek hataların düzeltilmesi ve eksikliklerin giderilmesi istenilmektedir. Sözleşme; düzeltmeler yapıldıktan sonra Mersis' ten tekrar onaya gönderilir ve talep numarası ile notere gidilerek sözleşme onaylatılır. 

Tescil Üyelik Menü